Krótka wideorelacja z Culture Games

Culture Games

Pierwszy konkurs szkolnych gier kulturowyh Culture Games mamy za sobą. Sześć klas KLO rywalizowało ze sobą przy sześciu różnych stanowiskach. Każde stanowisko było związane z innym zagadnieniem kulturowym i wymagało wykorzystania innych narzędzi TIK. Wirtualna rzeczywistość Wykorzystując okulary VR, uczniowie mogli przenieść się do stworzonej przez nas biblioteki 3D, w której umieściliśmy postacie z popularnych powieści literatury anglojęzycznej. Zadanie polegało na odgadnięciu imion tych postaci. Rozszerzona rzeczywistość W zeszłym tygodniu stworzyliśmy specjalną aplikację wykorzystującą technologię augmented reality (rozszerzona rzeczywistość), dzięki której uczniowie mogą analizować trójwymiarowe modele dzieł architektury, skanując specjalne karty, które również wcześniej przygotowaliśmy. Przetwarzanie języka naturalnego Przetwarzanie języka naturalnego to obszar badań nad sztuczną inteligencją, która umożliwia nam w sposób naturalny porozumiewać się z komputerami i innymi maszynami. Pozwala zrozumieć komunikat, który zawarty jest w tekście i dzięki temu umożliwia interakcję i wykonanie pewnych czynności. Naszym pierwszym projektem, wykorzystującym tę technologię jest ASIJA (Agent Sztucznej Inteligencji Języka Angielskiego), który już niedługo będzie mógł służyć jako pomoc w nauce do ustnego egzaminu maturalnego z języka angielskiego. Tym razem technologii przetwarzania języka naturalnego użyliśmy do zaprogramowania chat bota, który grał z uczniami w popularną grę “Zgadnij kto to?”. Postaciami do odgadnięcia były znane osobistości ze świata popkultury i polityki krajów anglojęzycznych. Przygotowaliśmy również zadania na monitor interaktywny oraz zmontowaliśmy filmy wideo, które posłużyły uczniom do zadań o tematyce historycznej, muzycznej i filmowej.

Opublikowany przez School Lab – szkolne kółko edukacyjne Środa, 4 marca 2020